dissabte, 25 d’octubre del 2014

MALÀISIA: DIES 48, 49 i 53 - GEORGE TOWN (ILLA PENANG)

Després de dues hores d'interminables corbes i una horeta més de carretera arribem a l'illa de Penang i tornem a donar un gir de 180º al clima: volta a la calor.

L'illa de Penang és força gran, més de 1.000km2, i s'hi pot accedir per carretera mitjançant diversos ponts immensos i llarguíssims que l'uneixen a la península o en avió. Nosaltres en situarem a George Town, una de les seves principals ciutats i punt d'interès per nosaltres pels seus graffitis a les parets.

La ciutat és Patrimoni de la Unesco des de 2008 i és una ciutat totalment recomanable, tant per l'ambient colonial que s'hi respira com pels moviments artístics que s'hi poden apreciar. George Town gaudeix d'uns 20 murals distribuïts per les parets de la ciutat, creats per diversos artistes amb l'objectiu de donar color, ambient i atractiu a la ciutat. Algunes d'aquestes obres d'art incorporen elements reals com motos, cadires o gronxadors. A part, també s'hi poden trobar diferents escultures fetes de ferro forjat que mostren motius reivindicatius i relatius a la ciutat.

Per a que us en feu una idea aquí us deixem algunes de les creatives pintades i escultures:

Escultura de ferro forjat

La ciutat té molts raconets per descobrir i nosaltres vem voler gaudir-los tots: vem agafar el mapa de la ciutat on hi sortien marcats aquests atractius i com si d'una gimcana es tractés, vem anar-los a cercar i observar un per un. Aquest divertit i cultural "joc" ens va portar dos dies ja que mentre passejàvem per la ciutat en busca d'algun dibuix aprofitàvem i anàvem visitant altres atraccions de la city com són les casetes portuàries (els "Jetties"), els diferents temples o els diversos districtes i carrerons de George Town.

Casetes d'aire colonial

Al tercer dia deixàvem la ciutat per anar a una altra illa; Langkawi, però aquest cop amb bitllet de curta estada: només dos dies. A la tornada vem aprofitar per visitar el Fort de Cornwallis i anar a recollir el mòbil del Jordi que l'estaven intentant reparar perquè degut a una tormenta (que ens va enxampar a la carretera en moto) havia deixat de funcionar. I ja per sempre.

Poc més ens quedava per fer que preparar de nou les maletes per l'endemà agafar un avió que en aproparia a un nou destí: Tailàndia!!

PD: L'hotel escollit per les diverses nits a George Town va ser el D Mo Inn (52MYR/nit hab. doble amb bany compartit) recomanació de l'Andrea i el Guillem, una encantadora parella que vam conèixer a les Perhentian i amb la que vem compartir tardes i nits de xerrades.

A més a més, l'hotel estava situat a un dels carrers principals de la ciutat (Chublia) i cada vespre podíem gaudir d'un mercat de menjar local on vem descobrir uns noodles que estaven tremendos!! Els millors del que portem de viatge!!
El reputat xef dels millors noodles asiàtics!