dimecres, 17 de desembre del 2014

CAMBODJA: DIES 83 a 86 - SIEM REAP (TEMPLES D'ANGKOR)

Sortíem de l'hotel de Bangkok a les 07:30h del matí per agafar la furgoneta que ens portaria fins la frontera amb Cambodja. Segons l'agència on vem contractar el trajecte, arribaríem a la frontera a les 12:00h, i a Siam Reap a les 17:00h, però res més lluny de la realitat...arribàvem a Siam Reap a les nou del vespre!! Podem dir llavors que, entre les continues parades, la lentitud del transport i l'espera per les gestions del visat, el trajecte es va allargar a gairebé 14hores!!

A la frontera Tailàndia-Cambodja (Part cambodjana)
Vem arribar cansats però amb ganes d'estirar les cames així que deixades les maletes a l'Angkor Wonder Hostel (Hab. doble amb bany - 6€) vem anar a donar un tomb pel Night Market; tot de paradetes de roba, souvenirs i menjar proper al hostel.

Cambodja és un país que ha patit molt: acaba de sortir d'una guerra i d'un genocidi fa relativament poc (1970-1998) i ara comença a refer-se, a remuntar. I això és nota. És palpa la pobresa des del primer moment però alhora també pots veure el somriure dels seus habitants, meravellós.

Ens movem per sensacions i la que tenim és que és un país que ens enamorarà, sobretot la seva gent.

A Siem Reap, la segona ciutat més poblada del país i bressol dels temples més coneguts del Sud-est asiàtic, hi hem passat un total de 3 dies (4nits) que resumim així:

DIA 1 - CIRCUIT LLARG ALS TEMPLES d'ANGKOR
Prop de les 9 del matí sortíem cap als Temples d'Angkor.  Sabem (i durant el viatge ho hem reafirmat encara més) que no és bo crear-se expectatives però és que havíem vist moltes fotos dels temples d'Angkor i teníem mooolt bona pinta. Així que el llistó estava alt i nosaltres excitats pels que ens esperava. I, quina passadaaaa!! Això no pot decepcionar a ningú!! Semblava que estiguessis immers a la pel·lícula de Tomb Raider!! Recomanat total!!

Els temples, ubicats a l'antiga capital de l'Imperi Jèmer, daten entre el segle IX i XV, i són la raó principal de la visita diària de milers de turistes (2 milions/any) que aprofiten els seus viatges a Vietnam o Tailàndia per acostar-se fins a Siam Reap a visitar aquestes meravelles Patrimoni de la Humanitat per la Unesco des de 1992.

Per accedir als temples es pot comprar una entrada per un sol dia (20$), per tres (40$) o per una setmana (60$). Són tickets personals: et fan una foto i t'entreguen com una espècie de "carnet". Nosaltres vem optar per l'opció de tres dies, creiem que suficient si el que es vol és visitar els temples principals d'Angkor (no els que es troben a més de 35-40Km. de distància).

Els nostres super-carnets!!
Tot i l'antiguitat del temples, alguns d'ells encara es poden contemplar o intuir quasi íntegrament malgrat el pas del temps, les guerres i l'avanç de la naturalesa entre els seus murs.

Els que vem visitar el primer dia són: Prasat Kravan, Banteay Kdei, Pre Rip, East Mebon, Ta Som, Neak Pean, Preah Khan i posta de sol a Phnom Bakheng

Entrada al Banteay Kdei
Marca de pedra restaurada

Amb l'uniforme ja preparats per anar a l'escola
Escultura de Buda a l'interior del temple

Més Banteay Kdei
Murs caiguts

Dalt el Pre Rup Temple

Vistes des del Pre Rup

Detalls fantàstics

Amb el Xavi, amb qui vem passar els nostres primers dies a Cambodja

Adults...

...i nens entretenint-se

Jardiners netejant el llac

El llac que envolta els temples
Pasarel·la per arribar al Neak Pean

Temple Neak Pean

Reflexes

No hi cabia n'hi un turista més al Temple Phnom Bakheng, per contemplar la posta de sol

DIA 2 . CIRCUIT CURT ALS TEMPLES d'ANGKOR
El segon dia el vem dedicar als grans temples, a les grans construccions. és a dir, a Angkor Wat i a Angkor Thom.

Angkor Wat (s. XII), amb els seus 200km² d'extensió, és el recinte arquitectònic més destacat. Va ser construït com a temple funerari pel Rei Suryavaraman II, sent el monument religiós més gran i, possiblement, un dels més espectaculars. En els seus temps, albergava a més de 20.000 habitants, al Palau reial, al temple religiós i al centre polític del Regnat Khmer. Estava dedicat a Vishnú, Déu hindú.
Monjos fent-se fotos a l'Angkor Wat
La típica foto al temple

Nens jugant amb Angkor Wat com a teló de fons

Estàtua dedicada a Vishnu dins del Wat
Ja a l'interior del temple

El buda reclinat, i tapat!

Buda decapitat
Riu-te dels posats de la Obregón

En principi, l'únic relleu del temple que riu ensenyant les dents

Descansant

Causant sensació entre els visitants

D'altra banda, la fortalesa d'Angkor Thom, del mateix segle i dedicada al mateix Déu, compta amb temples tant espectaculars com Bayón, Baphuon, la Terrassa dels elefants o la de Rei leprós, entre altres.

Innovant una mica a Bayón...

... per després començar amb les fotos típiques

Les famoses cares de Bayón
Diluvi a Bayón

Baphuon, no hi vam poder entrar ja que estava tancat per la pluja que acabava de caure
Sortint a passejar després de la tormenta

Venedora de cargolets
A mitja tarda ens va començar a ploure així que vem preferir deixar el temple que ens faltava per l'endemà ja que havíem comprat un ticket que ens permetia l'entrada als temples d'Angkor durant tres dies.

DIA 3. TA PROHM
Com a la tarda anterior, per falta de temps i per mal temps, ens havia quedat per veure només un dels temples que més ganes teníem de veure, el Ta Prohm, vem aprofitar per anar-lo a visitar tranquil·lament, ja que la previsió de "coses a fer" pel tercer dia era més relaxada que els dies anteriors: visitar el temple que ens quedava, anar a donar una volteta pel Night Market, anar a comprar els bitllets de bus per anar l'endemà cap a Phnom Penh i buscar allotjament a la capital. I això vem fer.

Els tres dies de recorregut els vem fer en tuk-tuk, contractat directament amb el hostel (16 dòlars tot el dia). El propietari de la guesthouse, antic guía d'Angkor, ens va recomanar seguir aquesta ruta perquè així primer vem visitar els temples més petits però ubicats a major distància i l'endemà vem anar als grans. Espectaculars tots. A més, l'itinerari que ens havia aconsellat era al contrari que el que es realitza habitualment per així evitar el màxim de gent possible als temples (i "lliurar-nos dels autocars plens de xinos). Un encert, tot i que sempre és inevitable trobar-te gent a llocs tant turístics.

Planificant el circuit

Amb el Sopheak, el nostre conductor preferit i brother cambodjà

I vosaltres pensareu; dòlars ha dit? Doncs sí, perquè tot i que Cambodja té la seva pròpia moneda (riel) la majoria de preus te'ls ofereixen en USD i, per tant, és suuuper habitual pagar en dòlars encara que si ho demanes et diuen l'import també en riels.