dijous, 4 de desembre del 2014

TAILÀNDIA: DIES 73, 75 a 79 - CHIANG MAI

El primer cop que vem trepitjar Chiang Mai era tardíssim, vora la mitjanit, i a l'arribar a l'hotel que havíem prèviament reservat ens el vem trobar tancat amb un cartell que posava: "si arribes tard, avisa" però clar, això ens ho vem trobar "in situ" i no vem poder avisar...Així que no ens va quedar altra que buscar un nou allotjament amb el handicap que eren ja passades les 00:30h i evidentment les guesthouse i alguns hotels estaven tancats. Era només per una nit així que, al cap i a la fi, buscàvem un lloc senzillet i no massa car on fer nit per marxar l'endemà a primera hora cap a Chiang Rai. I ens va costar.

Ens vem donar compte que els hotels començaven a estar plens perquè s'apropaven les festes del Loi Krathong (5-7 de novembre) i, a més a més, els preus es duplicaven així que, l'endemà matí, vem preferir assegurar l'allotjament per la nostra tornada i agafar un bus més tard cap a Chiang Rai. La cerca va ser dura però finalment vem "donar" amb la Sindy Guesthouse, per 300THB/nit amb bany privat. Estava bastant ben ubicat i tenia bones critiques. Un cop tancat aquest tema, vem marxar tranquils cap al nostre proper destí amb un bus que va tardar una mica més de 3hores.

A Chiang Mai, per aquelles dates, no hi érem per casualitat. No pas. Hi érem per absoluta recomanació d'un jubilat nord-americà resident a la província de Chiang Mai que ens ho havia fet saber quan eren a les Cameron Highlands, a Malàisia. I, des d'allà, havíem fet tooot el possible per quadrar la nostra ruta i fer que coincidís la nostra estada a Chiang Mai amb les festes de Loi Krathong.

Així que, tenint en compte aquesta premissa, la nostra segona visita a Chiang Mai va ser més llarga: 6 dies, i moltes activitats apuntades a la llista de "coses a fer". Les més destacades podríem dir que eren: "viure" les festes del Loi Krathong i assistir a un curs de meditació en un centre/temple budista (la Judith).

Finalment el nostre itinerari a Chiang Mai va constar de:

DIA 1
Vem arribar tard de Chiang Rai, eren les 21:00h i només deixar les maletes a l'habitació vem sortir a donar una volteta pel Sunday Market, un immens mercadillo (on hi vénen de tot) que es monta cada diumenge en una zona delimitada del casc antic de la ciutat utilitzant els principals carrers de la mateixa, aprop de la East Gate. És el millor mercat que ens hem trobat fins ara. Val la pena!

Chiang Mai de nit

DIA 2
Havíem quedat a mig matí amb un dos xinesos (que havíem conegut el dia anterior a la guesthouse) per anar a visitar el mercat xinés local i, de pas, dinar junts. I això vem fer. Després, cada parella vem agafar el nostre camí; ells van anar de compres i nosaltres vem preferir anar a visitar alguns dels més de 300 temples que té la ciutat.

Us heu fitxat amb l'espanta-mosques? Última tecnologia!

Els "para-mosques" tradicional del mercat

Aquí la peixetera t'ho fa tot: el mata, el neteja, el prepara, el cuina,...

El Temple Chiang Man

DIA 3
Pel matí no vem fer gran cosa: esmorzar i passejar per fer temps fins la 1h, que era l'hora que la Judith havia d'estar al Temple Wat Suan Dok per iniciar la seva meditació*.

Vem dinar junts i el Jordi va tornar caminant fins a la guesthouse tot entrant en alguns dels temples que es trobava pel camí. A l'arribar a una de les places principals del casc antic (la dels tres reis) va trobar-se amb la sorpresa que allà estava a punt d'iniciar-se obertura de les festes. I allà s'hi va quedar una estona. Contemplant l'espectacle de música i balls local. Interessant i, alhora, inesperat.

Interior del Temple Suan Dok

...i el seu exterior
Decorades "lenterns" que donen color a les festes
Espectacle d'inauguració
Durant les festes, els temples van obrir tota la nit

DIA 4
Aquell matí el Jordi es va llevar tard i la Judith d'hora (a les 5 del matí!!). Mentre una meditava, l'altre descansava. I així va anar passant el dia fins que es va fer mitja tarda, l'hora de tornada del curs i el Jordi em va venir a buscar. Després, tot xerrant vem tornar caminant a la guesthouse (estava a una horeta lluny), per descansar una estona i tornar-nos a activar perquè havíem quedat per sopar amb alguns companys de meditació.

DIA 5
El cinquè dia va ser força intens i interessant. A primera hora del matí ja agafàvem lloc a la Municipalality per veure una de les activitats del cartell de les festes: la competició d'enlairament de globus. Un cop a l'aire exploten els petards que porten a la cua enganxats i generen fums de colors.

2a fase: encenent la torxa

1a fase: posant aire al globus

3a fase: donant-li calor des de dins
4a fase: explotant els avionets amb petards i fum

Tot no pot sortir sempre perfecte...

Un cop finalitzada la competició vem entrar a xafardejar el mercat de menjar, situat molt aprop d'on érem i d'allà, vem seguir visitant temples i més temples, passejant entre carrerons i carrers.

Gronxadors entre pagodes
El mercat municipal

Nens portant ofrenes el dia de la festivitat

Temple Chadi Luang

Buda reclinat al complex del Chadi Luang

El Silver Temple, fet de metall

Instruments tradicionals

Tocant el dooong!
Buda adornat per la festa de lluna plena

Al vespre iniciava una de les celebracions que més esperàvem i que tanta il·lusió ens feia: el llançament de grans "làmpares" de paper des de diversos punts de la ciutat. IMPRESSIONANT!! La imatge del cel completament "a topos" és realment precisa i única!!

Cada llançament d'aquests "globus de llum" va acompanyat d'un desig que sol estar escrit en rotulador o bolígraf, sobre el delicat paper que forma la làmpara. Per tant, cada puntet al cel, significava un desig d'algú. I el cel n'era ple!! Una nit veritablement màgica i emocionant!!

Fent volar el nostre globuuss!!

Interior d'un globus de llum

Una altra tradició en aquest dia és la que dóna nom a les festes: els krathongs, unes "barquetes" flotants fetes de ofrenes florals i una espelma encesa ho col·loques sobre l'aigua del riu i que simbolitza que s'endú tota la mala sort. Nosaltres vem fer les dues coses...ja que hi érem!!

El nostre krathong

DIA 6
L'últim dia a Chiang Mai vem llogar una moto per acostar-nos al Temple Doi Suthep, que està dalt d'una muntanya, i per anar al Tiger Kingdom, a 35km. de la ciutat. L'anècdota del dia va ser que ens vem quedar sense gasolina a la moto als 20minuts d'agafar-la! Un desastre!

Pagoda daurada del Doi Suthep

D'altra banda, el Tiger Kingdom va ser una passada!! Una altra experiència única!! És un centre de tigres on pagant pots entrar amb un cuidador/domador als recintes d'aquests animals i fer-te fotos amb ells. Està a tope; nosaltres vem haver d'esperar prop de dues hores per a què ens toqués el nostre torn i això que no estàs més de 10min. dins!! Pots accedir a tigres: molt petits, petits, mitjans i grans. Nosaltres vem entrar a la dels petits...8 mesos tenien i eren unes bèsties!! Impressiona i vas una mica "cagat" al principi...Els més petits i els grans són els més sol·licitats així que si voleu entrar a fotografiar-vos amb ells, no aneu massa tard perquè nosaltres vem arribar sobre les 15:30h i ja tenien totes les places venudes.

8 mesos...
Bebé d'un mes i mig

El gran tigre

Al vespre agafàvem un bus nocturn cap a Bangkok...no us perdeu els que ens va passar (ho explicarem en el següent post) perquè té tela!!

*El curs de meditació va tenir una duració de dos dies (dimarts i dimecres) i va consistir en explicar-nos les diverses creences budistes, en ensenyar-nos com realitzar els diferents tipus de meditació (de peu, asseguts i estirat) i en conèixer en què es basa o com és el dia a dia d'un monge d'aquesta religió o estil de vida, com ells diuen.

PD: El casc antic de Chiang Mai és completament un quadrat perfecte, delimitat per una muralla i 4 portes d'entrada situades al nord, sud, est i oest. Aquesta distribució facilita moltíssim l'orientació i la mobilització dels viatgers.