dimecres, 10 de desembre del 2014

TAILÀNDIA: DIES 80 a 82 - BANGKOK Part II

La nostra segona estada a la capital del país va ser una mica menys breu: tres dies. El primer matí vem descansar/dormir perquè havíem agafat un bus nocturn (a les 21:00h) des de Chiang Mai i, a l'hora de trajecte s'havia espatllat i, com estem a Àsia i les coses aquí es fan amb tranquil·litat, paciència i sense presses, fins la una del matí no va aparèixer un altre bus per recollir-nos...3hores parats a "l'autopista"!! A més a més, anàvem amb overbooking, és a dir, en espais reservats per a 5-6 persones n'hi havia 11, i a la cabina dels conductors, on un descansa mentre l'altre condueix, hi van col·locar 4 persones més!! Pitjor que sardines enllaunades anàvem... i, a sobre, s'espatlla l'aire condicionat!! Jajajaja  ....Una bojeriaaa!!
La gent perdent els papers en mig de l'autopista
Per aquest motiu arribàvem a les 12 del migdia enlloc de les 7h i directes cap a l'hotel a dormir. Quan ens vem despertar vem fer un mos i vem anar cap al Parc públic Sanam Luang on s'hi realitzaven diverses activitats perquè hi tenia lloc un festival internacional de titelles (Harmony World Puppet Carnival 2014). Vem veure un espectacle de titelles vietnamites i un d'ombres tailandeses.

Per l'endemà havíem contractat un tour per anar a visitar el mercat sobre les vies del tren (Talad Rom-Hoob) i el mercat flotant de Damnoen Saduak. Va estar força curiós i entretingut. Llàstima que el tren, a causa de les pluges que havien caigut durant la nit, anava amb molt de retràs i no vem poder veure'l passar ni com els venedors retiraven corrents els seus productes per quan el tren arribés.

El mercat des de fora
Paradeta sobre les vies

La carnissera esmorzant

El sostre del mercat
El mercat des de dins

Ens el volien amagar!!
Com es descuidi ja veuràs on acabaran els plàtans!

Carn, fruita, ...al mercat flotant hi pots trobar de tot!
També hi ha "restaurants" ancorats a la vora del canal

No sabem com sortirà d'aquí...

El canal principal a hora punta

No n'hi cap ni una més!
Preparant el postre
Esperant a la clientela

Paradetes dins i vora el canal

Vivendes al voltant del mercat...
.... amb la seva piscina particular

Per la tarda preteníem visitar el palau reial i el complex on es troba el Buda reclinat (Wat Pho-100THB) però se'ns va fer una mica tard i vam decidir "passar" del Palau reial ja que, a part de car (500THB-12€ aprox.), tancava a la mitja hora i ens havien dit que no valia massa la pena.

Detall de la cara del Buda
Quasi no hi cap a la foto, és immens!
Guerrer protector per evitar que entrin els esperits

Pagoda interior

I el tercer i últim dia a Bangkok l'havíem reservat per anar a Ayutthaya. A primera hora del matí agafàvem un altre cop el bus nº3 fins a Mochit 2 i d'allà una furgoneta fins a destí (1hora30min). Ayutthaya és un poblet amb un recinte arqueològic (Patrimoni de la Humanitat) que conserva les ruïnes de diverses escultures, temples i monuments integrades entre les cases i els carrers del poble. Anàvem amb la intenció de llogar una moto per poder veure el màxim posible (són 15km. quadrats d'extenció) però ens va costar trobar-ne una, més del que teníem previst. Un cop firmat el contracte la senyora de l'agència ens va preparar i marcar un recorregut per visitar els principals atractius en unes tres horetes en moto. Per nosaltres, el més destacable és el buda blanc reclinat (Wat Lokayasutharam) i el Wat Phanan Choeng (on s'hi troba un dels Budes més grans del món, de 19m. d'alçada) perquè el Cap de Buda entre les arrels d'arbre (foto mítica de Tailàndia) ens va donar massa la sensació que estava posat allà amb la màxima intenció turística.

Wat Phanan Choeng: Els creients compren teles dins del temple i els senyors de blanc les llencen cap amunt...
...on, amb l'ajuda d'unes cordes, vesteixen el Buda...

...per després cubrir-se amb les teles sobrants, fent una espècie de mosaic, com els del Camp Nou

Budes al voltant del temple Yai Chai Mongkhhon

Cap entre arrels, l'escultura més coneguda d'Ayutthaya

Wat Chaiwatthanaram
El pilar que faltava...
Buda blanc reclinat
Wat Lokayasutharam des d'una altra prespectiva

1. Moltes felicitats Calden i moltes felicitats parella per l'aventura que esteu fent!! Ja fa uns dies que vaig veure que estàveu fent la volta al món i us volia escriure però no vaig trobar el moment i ara aprofitant el cumple del Calden us escric.

Només volia donar-vos molts ànims i la meva admiració i enveja per l'aventura que heu emprès!

Espero que estigui anant molt bé i que tingueu molta sort en el viatge!

Per cert, aquest estiu vaig ser casi un mes per Indonèsia. Crec que aviat anireu cap allà, així que si voleu informació o teniu alguna pregunta no dubteu en fer-ho.

Una abraçada pels dos!
    Miquel "Legstrong"

1. Ei Miquel quina alegría saber de tu!. moltes gràcies per la felicitació i el teu suport. De moment ens va de meravella, el dia 20 de desembre ja arribem a Indonesia i no tenim gaire bé res preparat així que si ens surt algún dubte clar que t'ho farem saber :D